1. Апішыце пачуцці Хмаркі, якія выражаюцца на малюнку. 2. Як змяніліся погляды Хмаркі пасля доўгага падарожжа? 3. Якую

  • 28
1. Апішыце пачуцці Хмаркі, якія выражаюцца на малюнку.
2. Як змяніліся погляды Хмаркі пасля доўгага падарожжа?
3. Якую ролю гуляюць пейзажы і малюнкі прыроды ў творы? Какія змены працягваць ісці праз падарожжа альбо сустрэчы?
4. Зрабіце параўнанне апісання пейзажу на пачатку і ў канцы творы. Як яны адрозніваюцца?
5. Як пісьменнік адносіцца да Хмаркі? Якія эмоцыі выражаюцца ў яго апісанні?
6. Якая галоўная думка (ідэя) твора? Як яна суадносіцца з эпіграфам?
7. Ці ёсць якія-небудзь адрозненні ў
Antonovich
58
1. На малюнку показаны разныя атмасферныя явішчы, якія аб"яўляюцца хмарамі. Глабальна гледзячы на малюнак, можна апісаць тры найбольш звычайныя пачуцці хмаркі: хорабатае, кумулясе, цірусе. Хорабатае хмаркі маюць падобнасць да шмарагаў, прымацаваных да зямлі. Кумулясе хмаркі выяўленыя велізарнымі ўласцівасцямі, якія маюць выпуклы выгляд, падобна на валыну або гору. Цірусе хмаркі маюць вельмі лёгкі выгляд і падобныя на зчарнойку.

2. Пасля доўгага падарожжа погляды хмаркі могуць змяняцца ў залежнасці ад умоў падарожжа. Напрыклад, якшо хмарка падарожжала з вялікай вышыні альбо знаходзілася ў няправым месцы, яна можа змяніць сваю форму, калер або нават расфарбавацца ў іншыя каляровыя тон.

3. Пейзажы і малюнкі прыроды вельмі важныя ў творы. Яны дапамагаюць стварыць атмасферу, паказаць настрою і адлюстраваць эмоцыі пісьменніка. Праз падарожжа альбо сустрэчы могуць ісці змены, якія адлюстроўваюцца ў пейзажах і малюнках. Напрыклад, калі ў пачатку творы пейзаж можа быць туманным і хмурным, у канцы твору ён можа стаць ясным і прыгожым, што адлюстроўвае змяненне настрою і падняцце духу герояў.

4. Апісанне пейзажу на пачатку і ў канцы творы можа адрознівацца па некалькіх аспектах. У пачатку твору пейзаж можа быць апісаны з сумнымі і пасмурнымі каляровымі тонамі, а ў канцы твору - з яскравымі і прыгожымі паляўняльнымі тонамі. Калі пачатковы пейзаж можа мець апісанне з туманным і перамоўным настроем, тады канцавы пейзаж можа быць апісаны з ясным і радасным настроем.

5. Пісьменнік, апісваючы хмаркі, можа адносіцца да іх з рознымі эмоцыямі. Ён можа выражаць у сваіх апісаннях захапленне, магічныя або паэтычныя адчуванні, залежна ад канкрэтнай сітуацыі ў творы. У апісаннях хмаркі могуць вызначацца як мудрыя, загадкавыя, ці очароўваць сваёй красотай і прыгожасцю.

6. Галоўная думка (ідэя) твору можа быць звязана з памяццю, згадкай аб пэўнай падзеі ці асабе. Яна можа гаварыць аб знешнімі зменах, якія адлюстроўваюць гартванне, рост, паспяховасць альбо з"яднанне з іншымі людзьмі. Гэтая ідэя можа суадносіцца з эпіграфам твору, калі ён тэматычна звязаны з яго змесцівам.

7. Ёсць магчымасць для адрозненняў у пачуццях і эмоцыях, якія вызначаюць хмаркі ў апісанні. У залежнасці ад сітуацыі, кантэксту і характару твору хмаркі могуць выказваць розныя адчуванні, такія як туга, зялёная, загадка і г.д. У залежнасці ад змесціва і мэтаў твору, можна заўважыць адрозненні ў эмоцыйных і псіхалагічных вызначэннях хмараў.